وبسایت اپلیکیشن
۲۴
آبان

۷ مزیت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها

ده سال پیش خبری از گوشی های هوشمند نبود ولی در سال های اخیر شاهد ایجاد یک رشد سریع و تحول اساسی در موبایل ها و سبک زندگی مردم بوده ایم.

به این فکر کنید که چند ساعت از روزتان را صرف استفاده از موبایل می کنید؟

به عصر موبایل خوش آمدید. در سال گذشته، تعداد کاربران موبایل، تعداد کاربران کامپیوتر را پشت سر گذاشت. نفوذ پرشتاب موبایل در زندگی روزمره انسان ها یک روند جهانی است. روندی که کمک می کند ما سریع تر و آسان تر به اینترنت و دوستان و آشنایانمان و خدمات و محصولاتی که نیاز داریم، دسترسی داشته باشیم.

هر ساله موبایل های بیشتری فروخته می شوند و انسان ها وقت بیشتری را در موبایل هایشان صرف میکنند و این روند افزایشی، فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها برای دسترسی مستقیم به مشتریان و نحوه ارائه محصولات و خدماتشان ایجاد کرده است.

بعنوان یک کسب و کار، یکی از مهم ترین مسائلی که برای بازاریابی، فروش و کسب درآمد باید در نظر بگیرید، حضور در جاهایی است که مشتریانتان حضور دارند.

چه کسانی می توانند از این روند جهانی بیشترین استفاده را ببرند؟ داشتن اپلیکیشن موبایل برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟ اپلیکیشن موبایل چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ در ادامه به سوالات فوق پاسخ می دهیم:

۱- سفارشی سازی بهتر

اپلیکیشن موبایل امکان ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان بر حسب علایق، مکان، استفاده، رفتار و غیره را فراهم می کند. با اپلیکیشن موبایل بهتر می توان یک تجربه سفارشی شده برای مشتریان فراهم کرد.

سفارشی سازی علاوه بر بهبود تجربه مشتریان، نرخ تبدیل مشتریان را نیز افزایش می دهد. به عبارت دیگر باعث میشود که مشتریان تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات داشته باشند.

۲- ارسال ناتیفیکیشن

در چند دهه اخیر، ارسال ایمیل پرکاربردترین ابزار ارتباطی کسب و کارها بوده است. کسب و کارهای بصورت گسترده ای از ایمیل برای دسترسی به مشتریانشان استفاده می کردند. در نتیجه، ایمیل اثربخشی اولیه ای که داشت را از دست داد و نرخ باز کردن ایمیل ها و نرخ کلیک ها مرتبا کاهش یافت.

البته جای نگرانی نیست.

ناتیفیکیشن موبایل بعنوان یک جایگزین مناسب برای ارتباط با مشتریان ارائه شد. ناتیفیکیشن ها دو نوع هستند: push notifications و in-app notifications

ناتیفیکیشن های in-app، ناتیف هایی هستند که کاربر صرفا هنگام باز کردن اپلیکیشن می تواند مشاهده کند.

ناتیفیکیشن های push، ناتیف هایی هستند که کاربر مستقل از هر فعالیتی که در موبایل انجام می‏دهد، آن ها را دریافت می کند. در مواقعی این ناتیفیکیشن ها می توانند نرخ های کلیک تا ۴۰ درصد را دریافت کنند.

ناتیفیکیشن موبایل
 

۳- استفاده از امکانات موبایل

اپلیکیشن های موبایل امکان استفاده از امکانات موبایل مثل دوربین، لیست کانتکت ها، جی پی اس، تماس تلفنی و غیره را دارند. آن ها می توانند از دوربین موبایل برای اسکن بارکدها، از NFC برای پرداخت ها، از GPS برای اتصال به نقشه ها استفاده کنند.

همچنین در ماه های اخیر، شاهد گسترش استفاده از حسگر اثر انگشت در دستگاه های موبایل هستیم که می تواند توسط اپلیکیشن های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

چنین امکاناتی، وقتی که درون یک اپلیکیشن استفاده می شوند، می توانند یک تجربه لذت بخش و تعاملی را برای کاربر فراهم کنند. همچنین این ویژگی ها می توانند میزان کارهایی که کاربران باید انجام دهند را کاهش می دهند. برای مثال یک اپلیکیشن بانکی ممکن است لازم باشد که کاربر عکسی از مدارک خود را برای بانک ارسال نماید. در چنین حالاتی اپلیکیشن موبایل می تواند امکان گرفتن عکس با دوربین موبایل و ارسال آن به بانک را برای کاربر فراهم کند.

۴- امکان دسترسی آفلاین و آنلاین

اگرچه اپلیکیشن ها برای انجام اغلب کارهایشان ممکن است به اتصال اینترنتی نیاز داشته باشند، همچنان می توانند محتوا و کارکردهای اصلی را در حالت آفلاین به کاربران ارائه کنند.

با یک تپ ساده رو صفحه نمایش موبایل، امکان دسترسی آنی به اطلاعات داخل اپلیکیشن وجود دارد. این را مقایسه کنید با وبسایت که کاربر باید به اینترنت متصل باشد، مرورگر را باز کند، روی نوار آدرس کلیک کند، آدرس وبسایت ما را بدون اشتباه تایپ کند و چند ثانیه صبر کند تا اطلاعات سایت از سرور به موبایل او منتقل شوند. حال اگر او از یک متن یا فایل ویدیویی را بپسندد و بخواهد آن را بعدا مجددا مشاهده کند، چه کارهایی باید انجام دهد؟

مجددا مثال اپلیکیشن بانکی را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن می تواند امکاناتی مثل محاسبه مالیات، تعیین مبلغ وام و قسط ها و ارائه محتوای آموزشی را در حالت آفلاین ارائه دهد.

۵- آزادی در طراحی

با همه پیشرفت هایی که در طراحی وب صورت گرفته است، وبسایت ها برای انجام بسیاری از کارهایشان به مرورگر موبایل وابسته هستند. این وبسایت ها برای کار کردن به دکمه های مرورگر مثل دکمه برگشت، دکمه رفرش و نوار آدرس وابسته هستند.

اپلیکیشن های موبایل چنین محدودیت هایی ندارند و می توانند کارکردهای متنوعی را بکار بگیرند بعنوان مثال حالت های اشاره: tap, swipe, drag, pinch, hold

۶- سرعت بیشتر

اپلیکیشن ها معمولا ۱٫۵ برابر سریع تر از وبسایت ها هستند. اپلیکیشن ها داده را در حافظه گوشی ذخیره می کنند و لذا در کسری از ثانیه می توانند آن دیتا را فراخوانی کنند. اما در وبسایت ها، داده ها باید از سرورها استخراج شوند که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه بر حسب سرعت شبکه و اندازه داده ها طول بکشد.

۷- برندینگ

اپلیکیشن موبایل می تواند سفیر برند شما باشد.

هر اپلیکیشن موبایلی بر حسب برند شرکت طراحی می شود و شما می توانید ظاهر اپلیکیشن خودتان را بر حسب چشم اندازی که برای شرکت خودتان در نظر گرفته اید، طراحی کنید.

وقتی که شرکت شما از تکنولوژی های روز مثل اپلیکیشن موبایل استفاده می کند، ناخودآگاه این حس را به مشتریانتان می دهد که شما یک شرکت بروز، خلاق و نوآور هستید.

اپلیکیشن شما مانند نیروی فروشی است که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته را کار می کند.